Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Program zajęć i wykładowcy 2023 - KSA

TERMINY ZJAZDÓW:

1 zjazd: 14-15.01 Wprowadzenie do funkcji reżysera.
Prowadzący: Michał Rzepka
I wpłata- do 9.01.2023

2 zjazd: 28-29.01 Analiza tekstu dramatycznego
(propozycje studentów i prowadzącego).
Prowadzący: Michał Rzepka

3 zjazd: 11-12.02 Osobista praca z aktorem.
Prowadzący: Jakub Porcari, Michał Rzepka
II wpłata- do 02.02.2023

4 zjazd: 25-26.02 Praca z dramaturgiem.
Prowadzący: Mariusz Babicki, Michał Rzepka

5 zjazd: 11-12.03 Analiza tekstu a budowanie roli.
Prowadzący: Michał Rzepka, Jakub Porcari
III wpłata- do 02.03.2023

6 zjazd: 25-26.03 Praca z choreografem.
Prowadzący: Jacek Owczarek, Michał Rzepka

7 zjazd: 15-16.04 Myślenie plastyczne (o spektaklu teatralnym/
telewizyjnym i o postaci, media w teatrze).
Prowadzący: Paulina Wojnar, Michał Rzepka
IV wpłata- do 06.04.2023

8 zjazd: 29-30.04 Praca nad egzemplarzem reżyserskim.
Wstęp do pracy nad dyplomem.
Prowadzący: Michał Rzepka

9 zjazd: 13-14.05 Opracowanie narzędzi reżyserskich.
Praca z aktorem
Prowadzący: Michał Rzepka V wpłata- do 05.05.2023

10 zjazd: 27-28.05 Praktyczny warsztat reżyserski.
Prowadząca: mgr Kinga Kowalska

11 zjazd: 10-11.06 Muzyka w teatrze.
Prowadzący: Paweł Odorowicz, Michał Rzepka
VI wpłata- do 02.06.2023

12 zjazd: 24-25.06 Praca nad etiudami reżyserskimi.
Przygotowanie egzemplarza reżyserskiego.
Prowadzący: Michał Rzepka

13 zjazd: 6-7.07 Praca nad etiudami reżyserskimi.
Przygotowanie egzemplarza reżyserskiego.
Prowadzący: Michał Rzepka VII wpłata- do 30.06.2023

14 zjazd: 8-9.07 Pokaz etiud reżyserskich.
Prowadzący: Michał Rzepka

WYKŁADOWCY:

MICHAŁ RZEPKA

Michał Rzepka fot. Anna zborowska
Reżyser teatralny, wykładowca praktyki i teorii teatralnej. Spektakle teatralne Michała Rzepki zdobyły
wiele nagród, a ich prezentacje miały miejsce m.in. w Teatrze Nowym w Łodzi, Teatrze im. St. Jaracza
w Olsztynie, Teatrze Gdynia Główna, Teatrze Studyjnym w Łodzi, Open Różewicz Festiwal, Teatrze
Arlekin w Łodzi, Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym „Maski” w Poznaniu, Łódzkich
Spotkaniach Teatralnych, Teatrze Małym, czy w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu.
https://michal-rzepka.wixsite.com/michalrzepka


JAKUB PORCARI

Jakub Porcari
Reżyser, scenarzysta, dyrektor teatru. Absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej
Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (2010). Po ukończeniu Liceum Klasycznym w
Lecce, studiował w Mediolanie na wydziale Literatury i Filozofii. W Mediolanie ukończył też aktorską
Międzynarodową Szkołę Teatru (Scuola Internazionale di Teatro) prowadzoną przez japońskiego
reżysera Kuniaki Ida. Uczesniczył w warsztatach aktorskich prowadzonych przez Mamadou Dioume,
senegalskiego aktora i reżysera teatru Bouffes du Nord w Paryżu. Ukończył Europejski Kurs Reżyserii
Operowej w ramach projektu Unii Europejskeij, pod kierownictwem Giandomenico Vaccari, dyrektora
teatru San Carlo w Neapolu i potem Teatru Petruzzelli w Bari. Podczas studiów w Krakowskiej PWST
był asystentem Krystiana Lupy i Michała Zadary, brał udział w Laboratorium reżyserskim Krystiana
Lupy w Teatrze Dramatycznym w Warszawie (listopad 2009). Od 2014 roku pełni funkcję Dyrektora
Artystycznego Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.


PAULINA WOJNAR

wojnar paulina zdj
Tworzy kostiumy i scenografie na sceny teatralne oraz filmowe. Nominowana do Nagrody
Scenograficznej im. Jerzego Moskala 2018, udział w wystawie Wymiary Scenografii w Muzeum
Śląskim w Katowicach. Od 2018 roku pracuje w Akademii Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w
Łodzi na stanowisku Asystenta Nauczyciela Akademickiego, obecnie w Instytucie Architektury Wnętrz,
gdzie prowadzi przedmiot Scenografia w Architekturze Wnętrz.
Współpracę w zakresie kostiumografii i scenografii podejmowała m.in. z Michałem Rzepką, Allanem i
Wiesławą Starskimi, Romanem Komassą, J. Ragnissem-Królikiewiczem i Maciejem Jankowskim.
Projektowała dla Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, Akademii Muzycznej im. Grażyny i
Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, Teatru Telewizji, Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni,
UAE Uniforms Nexus Fashion Design LLC Dubai.


PAWEŁ ODOROWICZ

Pawel Odorowicz foto Piotr Tołłoczko 1
Muzyk, instrumentalista, kompozytor, producent muzyczny. Absolwent Akademii Muzycznej w
Krakowie. W latach 2011-2014 wykładowca w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji tejże
uczelni. Współpracował z lubelskim Stowarzyszeniem „W Stronę Sztuki”, jak i między innymi z:
Joanną Słowińską, Dzidką Muzolf, Pauliną Bisztygą, Marcinem Różyckim, zespołem Lubelska
Federacja Bardów, kwartetem smyczkowym DAFO, orkiestrami: Sinfonietta Cracovia, Capella
Cracoviensis. Od 2000 roku prowadzi własne studio nagraniowo-produkcyjne. Stypendysta MKiDN i
Prezydenta Miasta Lublina. W 2020 nagrodzony został Medalem Prezydenta Miasta Lublina.
Dwukrotny zdobywca nagrody Grand Prix w Konkursie Muzyki Folkowej „Nowa Tradycja”. Od 2013
roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako wykonawca i współtwórca muzyki w koncertach i
spektaklach. Od 2015 roku współpracuje z reżyserem Leszkiem Mądzikiem.


JACEK OWCZAREK

jacek owczarek

Tancerz, choreograf i pedagog tańca. Ukończył pedagogikę na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w
Poznaniu. Uczeń Witolda Jurewicza. W latach 1994-2003 związany z Teatrem Tańca ALTER w
Kaliszu, później był aktorem i tancerzem w Teatrze Nowym w Łodzi. Wziął wówczas m.in. udział we
wspólnym projekcie Leszka Bzdyla i Piotra Cieplaka Przed południem, przed zmierzchem.
Współpracował z wieloma teatrami dramatycznymi, tworzył ruch sceniczny i występował w
kilkudziesięciu przedstawieniach teatralnych, współpracował m.in. z Pawłem Miśkiewiczem przy
Spektaklach Przedtem/potem w Teatrze Starym w Krakowie oraz Peer Gynt. Szkice z dramatu Henryka
Ibsena w Teatrze Dramatycznym w Warszawie oraz Trans Atlantyk, w reżyserii Mikołaja
Grabowskiego w Teatrze Starym w Krakowie. Od kilku lat współpracuje z Konradem Dworakowskim i
łódzkim Teatrem Lalki i Aktora Pinokio. Od 1996 uczy tańca i kontakt improwizacji na warsztatach
ogólnopolskich i międzynarodowych i kursach instruktorskich, uczył m.in. w Państwowym
Pomaturalnym Studium Animatorów Kultury w Kaliszu; jest kierownikiem studiów na Wydziale
Choreografii i Technik Tańca Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w
2014 roku otrzymał nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Łodzi. Brał udział w międzynarodowych
projektach, m.in. Skarbek, grany w berlińskim teatrze Volksbühne, „Patenty ciała” w Mau-Beige we
Francji, Les ambiances polonaises w Cite Internationale des Arts w Paryżu, Kołysanki we współpracy z
Anną Baumgart w ramach festiwalu Roma Europa w Rzymie, Museums Quartier (Wiedeń).
Współpracował z Teatrem Bretoncaffe w Warszawie, współtworząc spektakle SLAM.out oraz Taniec
śniącego ciała, będące częścią projektu badawczego Sławomira Krawczyńskiego i Anny Godowskiej
dotyczącego pracy z procesem metodą Arnolda Mindella.


JUSTYNA KACZMARSKA
Jutyna Kaczmarska

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi na kierunku wokalno-aktorskim o specjalizacji choreografia i techniki tańca. Wiele lat związana z Teatrem „Słowa i Tańca” Jadwigii Klimkowicz, gdzie zdobywała technikę aktorską i robiła projekty z aktorami Teatru Ludowego: Tadeuszem Łomnickim („Kobiety”, „Przygody Sindbada żeglarza”, „Płacz po Izoldzie – Gałczyński”) i Piotrem Piechą („Rozmyślajmy Dziś Wierni Chrześcijani”), z aktorkami Teatru Starego: Moniką Jakowczuk („Kubuś Puchatek”) i Urszulą Kiebzak, z aktorką teatru Grotowskiego: Sławą Bednarczyk oraz Janem Bożykiem (projekty o tematyce patryjotycznej)
Podstawy baletowe zdobywała pod okiem Svietłany Gajdy oraz Karoliny Kuligi w Krakowskiej Zawodowej Szkole Baletowej. Ukończyła liceum aktorskie w którym poszerzała wiedzę z techniki tańca klasycznego w klasie Tomasza Gołębiowskiego.
Swój warsztaty taneczny szkoli u wielu polskich oraz zagranicznych choreografów. Jej osiągnięcia i pomysły doceniono szeregiem nagród teatralnych jak i tanecznych. Zrealizowała wiele pozycji choreograficznych m.in:
– „Homo Castigus” reż. Tomasz Gołębiowski, choreograf
– „Solilandia” dla telewizji Ziarno w reżyserii Beaty Kołodziej, choreograf
– „Bajkowej podróży w czasie” wg scenariusza bajkopisarki Beaty Kołodziej, choreograf
– „Syn Smoka” reż. Tadeusz Łomnicki, choreograf
-„Akt Równoległy” reż. Tadeusz Łomnicki, konsultacja choreograficzna
– „Czary-Mary” reż. Piotra Męderak, choreograf
-„Cracow Fashion Week”, choreograf

Ponadto brała udział w projekcie Lech Party Inspirations 2.0, który był emitowany w TVN, VIVA Polska, MTV Polska oraz „Butik Pink Sunrise”, tancerka biorąca udział w programach telewizyjnych, reklamach m.in. „Tak to leciało”, „Mona Vie”.

Organizowała oprawę artystyczną dla firm:
Montibello, Termy Bukowina, Galeria Bronowice, Polferries, Sephora, Lajkonik, Autoremo, WSK Rzeszów, Ledtrens, JOKO.

Obecnie wykładowca w Szkole Choreografii oraz Szkole Aktorskiej Spot.
Właścicielka Agencji Tanecznej iLike.
Przygotowani przez nią tancerze zdobywają czołowe miejsca na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach.

 

 


SZYMON BOGACZ
Od sierpnia 2015 kierownik literacki Teatru im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze (wcześniej,
od września 2013 dramaturg tego samego Teatru), studiował na Akademii Muzycznej im. Fryderyka
Chopina w Warszawie, grał na trąbce w takich orkiestrach jak Sinfonia Varsovia, Filharmonia
Narodowa, Polska Orkiestra Radiowa. Jest także absolwentem scenariopisarstwa na PWSFTViT im.
Leona Schillera w Łodzi i był stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Napisał kilkanaście dramatów, które doczekały się kilku realizacji scenicznych – Wszystko, co
chcielibyście powiedzieć po śmierci ojca, ale boicie się odezwać Teatr Miejski w Gdyni, reż. Piotr
Kruszczyński, W imię Ojca i Syna Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, reż. Piotr Ziniewicz,
Allegro moderato Teatr na Woli w Warszawie, reż. Krzysztof Rekowski, Być jak Frank Sinatra, Teatr
Rampa w Warszawie, reż. Witold Mazurkiewicz, Trzech mężczyzn w różnym wieku Teatr
Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku, reż. Julia Pawłowska (Mark), Koło kwintowe –
fragmenty PWST w Krakowie, reż. Aleksandra Popławska. Był także dramaturgiem i współautorem
sztuki …nie czekajcie na podstawie tekstu Kebab Gianiny Cărbunariu, Teatr Dramatyczny im. Jerzego
Szaniawskiego w Wałbrzychu, reż. Robert Zawadzki. Realizacja jego tekstu W imię Ojca i Syna w reż.
Daniela Adamczyka w Czytelni Dramatu w Lublinie została nagrodzona główną nagrodą XVI
Przeglądu Małych Form Teatralnych „Letnia Scena 2014” w Łodzi. W 2015 roku również w Lublinie
odbyła się premiera jego sztuki Tata ma kota (albo Poczytaj mi Tato) w reż. Łukasza Witta Michałowskiego w ramach Sceny Prapremier InVitro


KINGA KOWALSKA

Kinga Waligora 01 fot. M. Kowalski
Aktorka, logopeda, pedagog. W latach 2007-2011 występowała w Teatrze im. Juliusza Osterwy w
Lublinie, współpracowała także z lubelskim Teatrem Kameralnym, Sceną Prapremier In Vitro oraz z
Teatrem im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Debiutowała jeszcze na studiach w 2005 roku w spektaklu
„Błądzenie, czyli serce zna drogi, których rozum…” (reż. K. Abrahamowicz). W swoim dorobku
artystycznym ma ponad dwadzieścia ról teatralnych – m.in. Helenę we „Wszystko dobre co się dobrze
kończy” (reż. T. Bradecki), Pannę Młodą w „Weselu” (reż. K. Babicki), Obywatelkę w „Nie-boskiej
komedii” (reż. K. Zaleski), Alinę w „Balladynie” (reż. B. Ciosek), Esme/Alice w „Rock’n’rollu” (reż.
K. Babicki), Annę w „Widnokręgu” (reż. B. Tosza), czy Jankę w „Opowieściach o zwyczajnym
szaleństwie” (reż. B. Nowicka). W 2009 roku zagrała w niezależnym filmie „At Oglog” (reż. J.
Zubrzycki), wyświetlanym na 35. FPFF w Gdyni. Na małym ekranie zadebiutowała w serialu „Na dobre
i na złe” (reż. K. Piwowarski), niedługo potem dostała stałą rolę w serialu „M jak miłość”, zagrała
również w serialu kryminalnym „Komisarz Alex”. Ostatnio nagrywała postsynchrony do „Miasta 44” w
reżyserii Janka Komasy.
Ponadto jest absolwentką Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, na którym ukończyła
studia logopedyczne oraz pedagogiczne ze specjalnością animator i menedżer kultury. Od kilku lat
współpracuje z ośrodkami szkoleniowymi i terapeutycznymi, prowadząc indywidualne oraz grupowe
zajęcia dla osób dorosłych z dykcji i techniki wymowy oraz emisji głosu mówionego. Pracuje również
jako instruktor teatralny.
Kinga Kowalska jest także członkinią Zespołu Rozwoju i Zaburzeń Mowy Rady Języka Polskiego przy
Prezydium Polskiej Akademii Nauk


MARIUSZ BABICKI

Mariusz Babicki

Reżyser, dramatopisarz, dramaturg, scenarzysta, instruktor teatralny. Studiował na Akademii Teatralnej w Warszawie na wydziale aktorskim. Stypendysta krakowskiej szkoły teatralnej SPOT. Uczestnik Szkoły Dramatu Artura Pałygi (Teatr Polski w Bydgoszczy). Absolwent Teatrologii na Uniwersytecie Gdańskim. Współzałożyciel i scenarzysta kanału YouTubowego „Kwiatki polskie”. Były członek trójmiejskich grup improwizacji teatralnych: W gorącej wodzie kompani oraz Abordaż. Pracował w takich teatrach jak: Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr Polski w Poznaniu, Teatr Miniatura w Gdańsku, Teatr im. Norwida w Jeleniej Górze, Teatr Tęcza w Słupsku, Teatr Lubuski w Zielonej Górze, Teatr Wybrzeże, Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatr Kubuś w Kielcach czy Teatr Horzycy w Toruniu. Wielokrotnie nagradzany, m.in.: czterokrotny półfinalista Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej, laureat nagrody publiczności podczas Festiwalu Dwa Teatry („Odysseuss Geron”), zdobywca głównej nagrody podczas 14. Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego („Potok”). Scenarzysta licznych filmów krótkometrażowych. Obecnie pracuje nad kinowym debiutem pełnometrażowym. Dwukrotny uczestnik Festiwalu Sopot Non Fiction. Napisał scenariusz filmu „Baju baj”, który znalazł się w konkursie na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

Call Now ButtonZadzwoń teraz