Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Program zajęć i wykładowcy 2022 - KSA

PROGRAM ZAJĘĆ I WYKŁADOWCY 2022

Zjazd 1. Wprowadzenie do funkcji reżysera.

  • Rola reżysera w teatrze, filmie i sztukach widowiskowych.
  • Analiza wybranych scen z dramatu światowego (Wyspiański, Szeksipir, Ibsen, Wyrypajew).
  • Dramaturgia sceny. Konstrukcja postaci

Ilość godzin lekcyjnych: 20
Termin: 22-23 stycznia 2022
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 2. Analiza tekstu dramatycznego (propozycje studentów i prowadzącego).

  • Wybór tekstu a osobista wypowiedź reżysera.
  • Interpretacja tekstu.
  • Urealnienie postaci i konfliktów dramatycznych. Pokazanie w jaki sposób postać klasyczna może funkcjonować jako współczesny człowiek.
  • Przygotowanie wstępnej adaptacji i scenariusza

Ilość godzin lekcyjnych: 20
Termin: 5-6 lutego 2022
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 3. Osobista praca z aktorem.

  • Masterclass – spotkanie z Jakubem Porcarim

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 19 lutego 2022
Prowadzący: Jakub Porcari

  • Tekst dramatyczny a zadania aktorskie. Praktyka reżyserska.

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 20 lutego 2022
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 4. Praca z dramaturgiem.

  • Masterclass – spotkanie z Szymonem Bogaczem. Nauka pracy z tekstem dramatycznym i relacja pomiędzy dramaturgiem a reżyserem (określenie zadań).

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 5 marca 2022
Prowadzący: Szymon Bogacz

  • Krótkie etiudy dramatyczne oparte na zadanych wcześniej tekstach dramatycznych i komediowych.

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 6 marca 2022
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 5. Analiza tekstu a budowanie roli.

  • Tworzenie przykładowego egzemplarza reżyserskiego
  • Pierwsze etiudy reżyserskie

Ilość godzin lekcyjnych: 20
Termin: 19 marca
Prowadzący: Michał Rzepka

  • Masterclass – spotkanie z Jakubem Porcarim. Praca nad egzemplarzem reżyserskim.

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 20 marca 2022
Prowadzący: Jakub Porcari

Zjazd 6. Praca z choreografem.

  • Masterclass z Jackiem Owczarkiem. Myślenie ruchem. Kompozycja ruchu aktora.

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 2 kwietnia 2022
Prowadzący: Jacek Owczarek

  • Zadania aktorskie a wyobraźnia ruchu.
  • Praca nad egzemplarzem reżyserskim. Fizyczność postaci.

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 3 kwietnia 2022
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 7. Myślenie plastyczne (o spektaklu teatralnym/ telewizyjnym i o postaci, media w teatrze).

  • Spotkanie z scenografem – Paulina Wojnar
  • Nauka umiejętności komponowania scenografii i kostiumu.

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 23 kwietnia 2022
Prowadzący: Paulina Wojnar

  • Aktor a przestrzeń spektaklu/ scenografii. Umiejętność kompozycji scenografii jako środowiska aktora.

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 24 kwietnia 2022
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 8. Praca nad egzemplarzem reżyserskim. Wstęp do pracy nad dyplomem.

Ilość godzin lekcyjnych: 20
Termin: 14-15 maja 2022
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 9. Opracowanie narzędzi reżyserskich. Praca z aktorem.

Ilość godzin lekcyjnych: 20
Termin: 28-29 maja
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 10. Praktyczny warsztat reżyserski.

  • Elementarne zadania aktorskie. Warsztaty aktorskie prowadzone z wybranym pedagogiem Szkoły Aktorskiej SPOT.

Ilość godzin lekcyjnych: 20
Termin: 11-12 czerwca
Prowadząca: mgr Kinga Kowalska (wykładowczyni w Szkole Aktorskiej SPOT)

Zjazd 11. Muzyka w teatrze.

  • Masterclass z Pawłem Odorowiczem

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 25 czerwca
Prowadzący: Paweł Odorowicz

Rola muzyki w teatrze. Kompozycja scen dramatycznych na bazie wybranych utworów muzycznych.

Ilość godzin lekcyjnych: 10
Termin: 26 czerwca
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 12. Praca nad etiudami reżyserskimi. Przygotowanie egzemplarza reżyserskiego.

Ilość godzin lekcyjnych: 20
Termin: 2-3 lipca
Prowadzący: Michał Rzepka

Zjazd 13 i 14 (łącznie 4 dni).

Praca nad etiudami reżyserskimi. Przygotowanie egzemplarza reżyserskiego.

Ilość godzin lekcyjnych: 20
Termin: 7-8 lipca
Prowadzący: Michał Rzepka

Pokaz etiud reżyserskich.

Termin: 9 – 10 lipca
Prowadzący: Michał Rzepka

Wykładowcy

Michał Rzepka

Reżyser teatralny, wykładowca praktyki i teorii teatralnej. Spektakle teatralne Michała Rzepki zdobyły wiele nagród, a ich prezentacje miały miejsce m.in. w Teatrze Nowym w Łodzi, Teatrze im. St. Jaracza w Olsztynie, Teatrze Gdynia Główna, Teatrze Studyjnym w Łodzi, Open Różewicz Festiwal, Teatrze Arlekin w Łodzi, Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym „Maski” w Poznaniu, Łódzkich Spotkaniach Teatralnych, Teatrze Małym, czy w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu.

https://michal-rzepka.wixsite.com/michalrzepka

Jakub Porcari

Reżyser, scenarzysta, dyrektor teatru. Absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (2010). Po ukończeniu Liceum Klasycznym w Lecce, studiował w Mediolanie na wydziale Literatury i Filozofii. W Mediolanie ukończył też aktorską Międzynarodową Szkołę Teatru (Scuola Internazionale di Teatro) prowadzoną przez japońskiego reżysera Kuniaki Ida. Uczesniczył w warsztatach aktorskich prowadzonych przez Mamadou Dioume, senegalskiego aktora i reżysera teatru Bouffes du Nord w Paryżu. Ukończył Europejski Kurs Reżyserii Operowej w ramach projektu Unii Europejskeij, pod kierownictwem Giandomenico Vaccari, dyrektora teatru San Carlo w Neapolu i potem Teatru Petruzzelli w Bari. Podczas studiów w Krakowskiej PWST był asystentem Krystiana Lupy i Michała Zadary, brał udział w Laboratorium reżyserskim Krystiana Lupy w Teatrze Dramatycznym w Warszawie (listopad 2009). Od 2014 roku pełni funkcję Dyrektora Artystycznego Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.

Paulina Wojnar

Tworzy kostiumy i scenografie na sceny teatralne oraz filmowe. Nominowana do Nagrody Scenograficznej im. Jerzego Moskala 2018, udział w wystawie Wymiary Scenografii

w Muzeum Śląskim w Katowicach. Od 2018 roku pracuje w Akademii Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi na stanowisku Asystenta Nauczyciela Akademickiego, obecnie w Instytucie Architektury Wnętrz, gdzie prowadzi przedmiot Scenografia w Architekturze Wnętrz.

Współpracę w zakresie kostiumografii i scenografii podejmowała m.in. z Michałem Rzepką, Allanem i Wiesławą Starskimi, Romanem Komassą, J. Ragnissem-Królikiewiczem i Maciejem Jankowskim. Projektowała dla Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, Teatru Telewizji, Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, UAE Uniforms Nexus Fashion Design LLC Dubai.

Paweł Odorowicz

Muzyk, instrumentalista, kompozytor, producent muzyczny. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. W latach 2011-2014 wykładowca w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji tejże uczelni. Współpracował z lubelskim Stowarzyszeniem „W Stronę Sztuki”, jak i między innymi z: Joanną Słowińską, Dzidką Muzolf, Pauliną Bisztygą, Marcinem Różyckim, zespołem Lubelska Federacja Bardów, kwartetem smyczkowym DAFO, orkiestrami: Sinfonietta Cracovia, Capella Cracoviensis. Od 2000 roku prowadzi własne studio nagraniowo-produkcyjne. Stypendysta MKiDN i Prezydenta Miasta Lublina. W 2020 nagrodzony został Medalem Prezydenta Miasta Lublina. Dwukrotny zdobywca nagrody Grand Prix w Konkursie Muzyki Folkowej „Nowa Tradycja”. Od 2013 roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako wykonawca i współtwórca muzyki w koncertach i spektaklach. Od 2015 roku współpracuje z reżyserem Leszkiem Mądzikiem.

Jacek Owczarek

Tancerz, choreograf i pedagog tańca. Ukończył pedagogikę na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w  Poznaniu. Uczeń Witolda Jurewicza. W latach 1994-2003 związany z Teatrem Tańca ALTER w Kaliszu, później był aktorem i tancerzem w Teatrze Nowym w  Łodzi. Wziął wówczas m.in. udział we wspólnym  projekcie Leszka Bzdyla i Piotra Cieplaka Przed południem, przed  zmierzchem. Współpracował z wieloma teatrami dramatycznymi, tworzył ruch sceniczny i występował w kilkudziesięciu przedstawieniach teatralnych, współpracował  m.in. z Pawłem Miśkiewiczem przy Spektaklach Przedtem/potem w Teatrze Starym w Krakowie oraz Peer Gynt. Szkice z dramatu Henryka Ibsena w Teatrze Dramatycznym w Warszawie oraz Trans Atlantyk, w reżyserii  Mikołaja Grabowskiego w Teatrze Starym w Krakowie. Od kilku lat współpracuje z Konradem Dworakowskim i łódzkim Teatrem Lalki i Aktora Pinokio. Od 1996 uczy tańca i kontakt improwizacji na warsztatach ogólnopolskich  i międzynarodowych i kursach instruktorskich, uczył m.in. w Państwowym  Pomaturalnym Studium Animatorów Kultury w Kaliszu; jest kierownikiem studiów na Wydziale Choreografii i Technik Tańca Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w 2014 roku otrzymał nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Łodzi. Brał udział w międzynarodowych projektach, m.in. Skarbek, grany w berlińskim teatrze Volksbühne, „Patenty ciała” w Mau-Beige we Francji,  Les ambiances polonaises w Cite Internationale des Arts w Paryżu, Kołysanki we współpracy z Anną Baumgart w ramach festiwalu Roma Europa w Rzymie, Museums Quartier (Wiedeń). Współpracował z Teatrem Bretoncaffe w Warszawie, współtworząc spektakle SLAM.out oraz Taniec śniącego ciała, będące częścią projektu badawczego Sławomira Krawczyńskiego i Anny Godowskiej dotyczącego pracy z procesem metodą Arnolda Mindella.

Szymon Bogacz

Od sierpnia 2015 kierownik literacki Teatru im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze (wcześniej, od września 2013 dramaturg tego samego Teatru), studiował na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, grał na trąbce w takich orkiestrach jak Sinfonia Varsovia, Filharmonia Narodowa, Polska Orkiestra Radiowa. Jest także absolwentem scenariopisarstwa na PWSFTViT im. Leona Schillera w Łodzi i był stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Napisał kilkanaście dramatów, które doczekały się kilku realizacji scenicznych – Wszystko, co chcielibyście powiedzieć po śmierci ojca, ale boicie się odezwać Teatr Miejski w Gdyni, reż. Piotr Kruszczyński, W imię Ojca i Syna Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, reż. Piotr Ziniewicz, Allegro moderato Teatr na Woli w Warszawie, reż. Krzysztof Rekowski, Być jak Frank Sinatra, Teatr Rampa w Warszawie, reż. Witold Mazurkiewicz, Trzech mężczyzn w różnym wieku Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku, reż. Julia Pawłowska (Mark), Koło kwintowe – fragmenty PWST w Krakowie, reż. Aleksandra Popławska. Był także dramaturgiem i współautorem sztuki …nie czekajcie na podstawie tekstu Kebab Gianiny Cărbunariu, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, reż. Robert Zawadzki. Realizacja jego tekstu W imię Ojca i Syna w reż. Daniela Adamczyka w Czytelni Dramatu w Lublinie została nagrodzona główną nagrodą XVI Przeglądu Małych Form Teatralnych „Letnia Scena 2014” w Łodzi. W 2015 roku również w Lublinie odbyła się premiera jego sztuki Tata ma kota (albo Poczytaj mi Tato) w reż. Łukasza Witta-Michałowskiego w ramach Sceny Prapremier InVitro

Kinga Kowalska

Aktorka, logopeda, pedagog. W latach 2007-2011 występowała w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie, współpracowała także z lubelskim Teatrem Kameralnym, Sceną Prapremier In Vitro oraz z Teatrem im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Debiutowała jeszcze na studiach w 2005 roku w spektaklu „Błądzenie, czyli serce zna drogi, których rozum…” (reż. K. Abrahamowicz). W swoim dorobku artystycznym ma ponad dwadzieścia ról teatralnych – m.in. Helenę we „Wszystko dobre co się dobrze kończy” (reż. T. Bradecki), Pannę Młodą w „Weselu” (reż. K. Babicki), Obywatelkę w „Nie-boskiej komedii” (reż. K. Zaleski), Alinę w „Balladynie” (reż. B. Ciosek), Esme/Alice w „Rock’n’rollu” (reż. K. Babicki), Annę w „Widnokręgu” (reż. B. Tosza), czy Jankę w „Opowieściach o zwyczajnym szaleństwie” (reż. B. Nowicka). W 2009 roku zagrała w niezależnym filmie „At Oglog” (reż. J. Zubrzycki), wyświetlanym na 35. FPFF w Gdyni. Na małym ekranie zadebiutowała w serialu „Na dobre i na złe” (reż. K. Piwowarski), niedługo potem dostała stałą rolę w serialu „M jak miłość”, zagrała również w serialu kryminalnym „Komisarz Alex”. Ostatnio nagrywała postsynchrony do „Miasta 44” w reżyserii Janka Komasy.
Ponadto jest absolwentką Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, na którym ukończyła studia logopedyczne oraz pedagogiczne ze specjalnością animator i menedżer kultury. Od kilku lat współpracuje z ośrodkami szkoleniowymi i terapeutycznymi, prowadząc indywidualne oraz grupowe zajęcia dla osób dorosłych z dykcji i techniki wymowy oraz emisji głosu mówionego. Pracuje również jako instruktor teatralny.
Kinga Kowalska jest także członkinią Zespołu Rozwoju i Zaburzeń Mowy Rady Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk.

Call Now ButtonZadzwoń teraz