Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Szkoła Visual Merchandisingu - Sztuka sprzedaży i wyróżnienia się - KSA

Szkoła Visual Merchandisingu – Sztuka sprzedaży i wyróżnienia się

Chcesz pracować w branży mody i tworzyć kreatywne wizje bez ograniczeń językowych czy kulturowych? Poznaj techniki VMvisual merchandisingu, czyli dynamicznie rozwijającego się zawodu, który robi błyskawiczną karierę na świecie. W naszej Szkole Visual Merchandisingu zostały ostatnie wolne miejsca! Sprawdźcie co możemy wam zaoferować.

Kim jest Visual Merchandiser?

Visual merchandiser zajmuje się kluczowymi dla współczesnej mody sprawami: urządzaniem sklepów oraz ich witryn, eksponowaniem produktów czy aranżacją, która będzie przyciągać klientów. Bez tych kwestii niemożliwe jest funkcjonowanie nowoczesnego rynku mody. Dlatego VM to dziś jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż, w której można zrobić międzynarodową karierę.

„Visual merchandiser jest osobą kreatywną. Często wchodzi w rolę artysty oraz posiada też wiedzę na temat podstaw psychologii klienta, sprzedaży oraz założeń VM-u, które stanowią podstawę tego zawodu” – mówi Monika Harłacz, wykładowca Szkoły Visual Merchandisingu z Krakowa, która należy do Krakowskich Szkół Artystycznych. „Nie tylko kierunkowe wykształcenie jest tutaj ważne – wielowątkowość tego zawodu wymaga rozwoju w różnych dziedzinach, a także wielu zainteresowań z zakresu mody, sztuki, filmu, aktualnych wydarzeń, rozwoju największych marek na świecie. Każdy visual merchandiser powinien mieć także mocne zaplecze w postaci umiejętności graficznych, obsługi najważniejszych programów typu Adobe czy Corel. W pracy w branży modowej dodatkowym atutem będzie także świetne wyczucie mody i stylu, a także posiadanie wiedzy z zakresu stylizacji – znajomość krojów, fasonów, podstaw dress code’u czy teorii barw. VM to trochę mezalians artysty i rzemieślnika. Musi być to osoba, która potrafi twardo stąpać po ziemi, a jednocześnie wykazuje się dużą kreatywnością”.

 

Przeczytajcie więcej o historii Visual Merchandisngu:

Sztuka sprzedaży – historia branży Visual Merchandising

Szkoła Visual Merchandisingu

Nasza Szkoła to pierwsza tego typu placówka edukacyjna w Polsce. Nauka visual merchandisingu odbywa się tu już od 11 lat. Wielu absolwentów pracuje na stanowiskach kierowniczych w dużych firmach. Szkoła ma doskonałe referencje, ponad 47% słuchaczy podejmuje naukę w SVM na skutek rekomendacji znajomych, absolwentów szkoły, ludzi z branży, mediów.

Szkoła wychodzi z założenia, że zawód Visual Merchandisera to misja. Wsłuchując się w najnowsze trendy, uczy studentów tworzyć środowisko sprzyjające przyjaznym i skutecznym zakupom. Wykładowcami są czołowi specjaliści zajmujący się na co dzień VM, osoby z doświadczeniem w pracy dla międzynarodowych korporacji. Zajęcia mają przede wszystkim charakter warsztatowy, wykorzystują też najnowsze technologie. Dzięki temu już w czasie studiów powstają projekty, które mogą zostać zrealizowane po zakończeniu nauki, w ramach aktywności zawodowej.

Dwa lata, które zmieniają życie!

Dlaczego absolwenci naszej szkoły SVM obejmują kierownicze stanowiska w dużych firmach w Polsce i za granicą?

  1. Nasi absolwenci otrzymują w szkole kompleksowe przygotowanie artystyczne, które pozwala na realizowanie niekonwencjonalnych witryn i wnętrz sklepowych.
  2. Zajęcia w szkole ustawione są tak, aby pobudzić kreatywność każdego słuchacza, w imię naszej zasady: „kreatywności można się nauczyć”.
  3. Szkoła stawia głównie na zajęcia praktyczne realizowane w profesjonalnej pracowni VM.
  4. Słuchacze otrzymują gruntowne informacje dotyczące zasad VM łącznie z przygotowaniem do pisania profesjonalnej instrukcji VM co jest niezbędne na kierowniczych stanowiskach.
  5. Duża ilość godzin z marketingu powoduje, że wielu naszych absolwentów pracuje później w również w działach marketingu.
  6. Absolwenci naszej Szkoły pracują często jako styliści mody współpracujący z magazynami fotograficznymi, z firmami odzieżowymi jak również z profesjonalnymi osobami, (personal schopping) a także jako  redaktorzy mody, specjaliści od reklamy oraz, dzięki  dobrej  znajomości  programów komputerowych, jako graficy.
  7. Słuchacza poznają ważne w marketingu i w VM programy komputerowe między innymi  takie jak: Sketchup, Vray, Photoshop, Corel, Indesign.
  8. Słuchacze zapoznają się najnowszymi tendencjami w Visual Merchandisingu oraz najnowszymi tendencjami w modzie.

To czego nauczysz się w naszej szkole na pewno nie nauczyć się na krótkich kursach Visual Merchandisingu.

Szczegółowe informacje o SVM: www.ksa.edu.pl/szkolenia-visual-merchandising

 

szkola-visual-merchandisingu

Projekt Sylwii Hodur, absolwentki Szkoły Visual Merchandisingu

 

Perspektywy

„Visual merchandiser zawsze rozliczany będzie z tego czy jego działania przynoszą dla marki korzyści w postaci zwiększonego zainteresowania, a także zwiększonej sprzedaży” – tłumaczy Monika Harłacz ze Szkoły Visual Merchendisingu. „Specjalista VM dba o wizerunek sklepów, o stworzenie dla klientów właściwej, sprzyjającej zakupom atmosfery. Sklep nie ma dla niego żadnych tajemnic – wie co, jak i kiedy wyeksponować, aby trafić do klienta. Ułatwia poruszanie się po miejscu sprzedaży, odnajdywanie pożądanych produktów. Pokazuje, edukuje, zachęca, sugeruje, proponuje, a w konsekwencji sprzedaje konkretne produkty poprzez odpowiednią ekspozycję. Współpracuje z projektantami sklepów, marketingiem oraz działem sprzedaży”.

Polski rynek VM, zdaniem Moniki Harłacz, robi duże postępy – stąd ogromne zapotrzebowanie na dobrze wykształconych specjalistów w tej dziedzinie. „Większe marki, posiadające mocno rozbudowaną sieć przywiązują coraz większą wagę do wyglądu swoich sklepów, zarówno od strony projektowej, jak i samej ekspozycji kolekcji. Doceniają także rolę wyspecjalizowanych, profesjonalnych visual merchandiserów. Mniejsi gracze jeszcze się uczą i mam wrażenie, że idziemy do przodu. Powoli ale jednak do przodu” – mówi Monika Harłacz.

Za granicą do ekspozycji produktu przykłada się jeszcze większe znaczenie niż w Polsce. Różni nas świadomość korzyści, które dobry VM może przynieść, budżet, którym dysponuje dział VM, a także podejście do samego visual merchandisera. „To nie jest tylko osoba, która układa produkt w sklepie. To osoba, której zadaniem jest dbałość o całościowy wizerunek marki w miejscu sprzedaży” – mówi Monika Harłacz.

Dlatego visual merchandiser należy do tych zawodów, bez których współczesny świat mody nie może funkcjonować.

 

 

 

Zadzwoń teraz