Podstawy pracy scenicznej - warsztat - KSAPodstawy pracy scenicznej - warsztat - KSA
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Podstawy pracy scenicznej - warsztat - KSA

podstawy-pracy-scenicznej

Kurs podstaw pracy scenicznej

Cena:

390 – 4 dni

Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność wpłat.

Każdy uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia kursu.

Terminy:

  • zapraszamy w zimie

Miejsce: Szkoła Aktorska SPOT, ul. Dekerta 10, Kraków, profesjonalne studio aktorskie.

Dla osób spoza Krakowa jest możliwość zakwaterowania (50 zł za dobę, dodatkowo płatne).

Możesz przyjechać w niedzielę po godz. 17.00 i zakwaterować się w hostelu (wtedy płacisz za 6 noclegów) lub w poniedziałek rano przyjechać prosto na zajęcia (wtedy płacisz za 5 noclegów)

PODSTAWY PRACY SCENICZNEJ

Praktyczny warsztat aktorski dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na scenie oraz dla tych,
którzy chcą „podszlifować” swoje aktorskie umiejętności.
Jerzy Stuhr powiedział, że „aktorstwo to jest umiejętność zapamiętania u siebie i u innych pewnych
stanów nerwowych i odtworzenia ich na zawołanie”. Aby było to możliwe do zrealizowania aktor
musi wykazać się dużą wrażliwością, emocjonalnością, lecz także sprawnością – zarówno fizyczną
(ruchową), jak też dykcyjną i głosową. Najprościej mówiąc – aktora na scenie trzeba WIDZIEĆ,
SŁYSZEĆ I ROZUMIEĆ.

Tematyka warsztatów „Podstawy pracy scenicznej”:
• dykcja i wymowa sceniczna,
• emisja głosu – technika wydobywania z siebie głosu tak, żeby być słyszalnym,
• ćwiczenia ruchowe, wytrzymałościowe, sprawnościowe – podstawy ruchu scenicznego,
• przygotowanie emocjonalne do wejścia na scenę (na podstawie techniki Meisnera),
• praca nad monologiem („elastyczność” interpretacji)
• umiejętność dialogowania (praca nad wybranymi scenami).

Warsztatowicze powinni przygotować:

Uczestnicy proszeni są o przygotowanie fragmentu prozy (maksymalnie 1 strona A4) – tekst musi
być bardzo dobrze opanowany pamięciowo. Podczas warsztatów obowiązuje niekrępujący ruchów
strój oraz wygodne obuwie.

Prowadząca:
Kinga Kowalska (d. Waligóra) – aktorka, logopeda, trener emisji głosu, wykładowca Szkoły Aktorskiej SPOT. Pracowała w teatrach w Lublinie (Teatr im. J. Osterwy, Kameralny, Scena Prapremier InVitro) i w Olsztynie (Teatr im. S. Jaracza), w których zagrała wiele ról, m. in. Helenę we „Wszystko dobre, co się dobrze kończy” (reż. T. Bradecki), Pannę Młodą w „Weselu” (reż. K. Babicki), Obywatelkę w „Nie-boskiej komedii” (reż. K. Zaleski), Alinę w „Balladynie” (reż. B. Ciosek), Esme/Alice w „Rock’n’rollu” (reż. K. Babicki), Annę w „Widnokręgu” (reż. B. Tosza), czy Jankę w „Opowieściach o zwyczajnym szaleństwie” (reż. B. Nowicka). Obecnie gra w Teatrze Barakah w Krakowie („Wkrótce nadejdzie ten czas”, reż. P. Partyka/A. Nowicka, dramatoria). Prowadzi warsztaty z dykcji i techniki mówienia, konsultacje logopedyczne oraz warsztaty teatralne. Jest autorką rozdziału „Budowanie wzorcowej wymowy w wypowiedziach artystycznych” w najnowszym podręczniku do logopedii („Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Podręcznik akademicki”, Lublin 2015). Zagrała w serialach „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Komisarz Alex”, „O mnie się nie martw”, „Na wspólnej” oraz w niezależnym filmie „At Oglog” (reż. J. Zubrzycki), pokazywanym na 35. FPFF w Gdyni.

Zapisy na kurs mailowo: kursy@ksa.edu.pl Więcej informacji: 12 656 17 26.

  • W tytule wiadomości należy podać tytuł i wybraną datę kursu, w treści imię, nazwisko oraz numer kontaktowy.
  • Wiadomość zwrotna będzie zawierać numer konta do uiszczenia należności oraz informację o wprowadzeniu na listę.

Dofinansowania:

  • Krakowskie Szkoły Artystyczne są wpisane na listę WUP, w związku z czym istnieje możliwość ubiegania się o refundację kosztów kursu, zarówno dla osób bezrobotnych, jak i pracujących.

UWAGA!
W przypadku dokonania opłaty i późniejszej rezygnacji z kursu, szkoła pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 15% kwoty.

 

trochę padania