Wywiad z Sylwią Hodur - absolwentką Szkoły Visual MerchandisinguWywiad z Sylwią Hodur - absolwentką Szkoły Visual Merchandisingu
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Wywiad z Sylwią Hodur - absolwentką Szkoły Visual Merchandisingu

Wywiad z Sylwią Hodur – absolwentką Szkoły Visual Merchandisingu

Wywiad z Sylwią Hodur – absolwentką Szkoły Visual Merchandisingu

Najciekawsze wspomnienie z nauki w Szkole Visual Merchandisingu to…

Zdecydowanie jednym z ciekawszych doświadczeń była możliwość pracy jako wolontariusz podczas Krakowskiego Tygodnia Mody i zobaczenie jak to wszystko wygląda „od środka”. Wszędzie mnóstwo ubrań, hałas, biegające modelki, ale na chwilę przed wyjściem na wybieg, cisza i zorganizowanie. Niesamowite uczucie i duży stres. Ze szkołą wiąże się jeszcze jedno wspomnienie. Zawsze, kiedy przypominam sobie zajęcia z 3dsMaxa, przed oczami pojawia się Pan mgr sztuki Grzegorz Garcarz, który wyróżniał się niesamowitą cierpliwością do uczniów, zawsze z uśmiechem na twarzy pomagał w każdym zadaniu. To jedno z moich milszych wspomnień związanych ze szkołą.

Najbardziej przydatna rzecz, której nauczyła się Pani w Szkole, to…

Zdecydowanie znajomość programów graficznych okazała się najbardziej przydatna (3dsmax, Corel, Photoshop). Dzięki tej umiejętności jestem w stanie przelać swoje pomysły na papier, przygotowywać wizualizację, instrukcje wdrożeniowe. Umiejętność pracy w grupie jest równie przydatna. W szkole bardzo dużo zadań wykonywanych na zajęciach w pracowni VM opierało się na pracy zespołowej, a nie jednostkowej .Projekty kreatywne to bardzo często właśnie zespołowa burza mózgów, wspólna praca nad projektem, szukanie kompromisów oraz łączenie wielu pomysłów w jeden wspólny.

Acne Studios 1 Sylwia Hodur

Wyzwania w pracy visual merchandisera to…

Wyzwań jest dość dużo, jednymi z głównych są presja czasu oraz projektowanie w określonych ramach budżetowych. Największym jednak wyzwaniem jak dla mnie jest projektowanie zgodne z filozofią danej marki. Nieraz w głowie pojawia się szalony projekt witryny, ale trzeba pamiętać o DNA marki, dla której sporządzamy projekty oraz o tym, do jakiego typu klienta skierowany jest przekaz. Należy również pamiętać, aby witryna była neutralna i pasowała do zmieniających się stylizacji witrynowych oraz trendów. Nie zawsze możemy pozwolić sobie na częste zmienianie dekoracji witrynowych. Można zaprojektować piękne elementy dekoracji dopasowane do jednego trendu, ale produkty w salonie ciągle się zmieniają, tak jak stylizacje na witrynach, i należy o tym pamiętać.

Współczesny Visual Merchandiser to…

Myślę, że każdy Visual Merchandiser to osoba o artystycznym zacięciu, ale również mocno stąpająca po ziemi. Praca w tym zawodzie to nie tylko projektowanie i praca kreatywna, ale również często obowiązki związane z zamawianiem elementów, fakturami, budżetami i tabelkami. Visual Merchandiser to osoba, która wie, że to co zrobi ma „się sprzedawać”, a nie tylko dobrze się prezentować. Nieraz bardzo ciężko jest znaleźć kompromis między wizją artystyczną, a podejściem handlowym.

Acne Studios2 Sylwia Hodur

Najtrudniejszy etap podczas tworzenia ekspozycji wystawowej to…

Wszystko zależy od specyfiki stanowiska pracy. Podczas projektowania witryn najtrudniejszym etapem jak dla mnie jest proces twórczy, podczas którego należy pamiętać o różnych obostrzeniach i zasadach panujących w marce. Projekt już w pierwszych fazach musi być dobrze przemyślany. Przede wszystkim powinien dawać możliwość dopasowania np. do wszystkich salonów sieci i różnych typów witryn. Można zaprojektować piękną witrynę, z dużymi elementami dekoracyjnymi, której nie będziemy w stanie zamontować, ponieważ wejścia na witrynę w niektórych salonach są bardzo małe. Wyzwaniem jest też dopasowanie projektu do rynków zagranicznych np. na niektóre rynki nie wyślemy danych materiałów lub będziemy potrzebowali odpowiednich certyfikatów, co wiąże się z dłuższym proces np. wysyłek towarów. O wszystkich tych obostrzeniach należy pamiętać już na samym początku procesu tworzenia ekspozycji.

Wyzwania, jakie stoją przed branżą Visual Merchandisingu to…

Przyciągniecie klienta do salonu stacjonarnego w dobie rozwoju e-commerce oraz wielu bodźców, które oddziałują na klienta i rozpraszają go. Tutaj jest ogromna rola Visual Merchandiserów oraz innych działów, aby na nowo rozbudzić w klientach chęć zakupów stacjonarnych. Należy znaleźć nowe punkty oddziaływania na emocje klienta.

Acne Studios Sylwia Hodur

Projekt, z którego jest Pani najbardziej dumna, to…

Myślę, że na dumę przyjdzie jeszcze czas. Na razie jestem na początku swojej drogi zawodowej i na wielkie projekty, którymi będę mogła się pochwalić przyjdzie jeszcze czas.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anita Żurek